Gyermek és fiatalkorúak vizsgálata, gondozása terápiája
A gondoskodó szülő igyekszik megismerni gyermeke személyiségét, képességeit, óvodába, iskolába indulásának idejére, hogy ennek tudatában a megfelelő intézményt válasszák. Nem ritka, hogy a jelentkező tünetek mást takarnak, mint amilyen módon manifesztálódnak.
Például:
Tanulási vagy megértési zavar,- nem biztos, hogy gyengébb képességből ered, jelentkezhet teljesítmény szorongásból, figyelem zavarból, esetleg „felületes” koncentrációból vagy bagatellizálásból stb.
Szorongás, – esetleg nem a külvilágtól való félelem, hanem pl. az önértékelés zavarából, beilleszkedési nehézségből, a szoros anyai kötődés – leválás dilemmájából stb.
A figyelmetlenség – éppen a sokféle ingert egyszerre befogadó és a fontosságot differenciáléni még kevésbé tudó gyermeknél, stb.
Ilyen irányú tapasztalattal, és speciális vizsgálatokkal segítséget kaphat a szülő, hogy tisztázódjanak az okok és a gyermek az igazi képességeinek megfelelő teljesítményt tudja nyújtaés megfeleljen az elvárható követelményeknek.
A vizsgálati lehetőségek
- tanulási nehézségek
- iskolaérettség vizsgálata
- figyelem, emlékezet, gondolkodás szintjének vizsgálata
- intelligencia vizsgálat
- érzelmi intelligencia szint vizsgálata
- magtartási rendellenességek
- nevelési problémák
- társas kapcsolati problémák
- kommunikációs zavarok
- egészséges önbizalom,
- önértékelés kialakítása stb.